Quauquas imatges de la noste visita de genèir prau Bordèu de l’Edat Mejan/ Quelques images de notre visite de janvier dans le Bordeaux du Moyen Âge

.entry-header .entry-content

#post-##

.entry-header

Aqui podetz trobar lo liberet qu’avem completat per la visita a Bordèu.

A vosautis de cercar e trobar las responsas a las questions.

Publicaram au mes de mai las responsas.

Los cercaires d’occitan a Bordèu.

Pòrta Calhau/ porte Cailhau

Ici, vous pouvez trouver le livret que nous avons complété pour notre visite à Bordeaux.

A vous de chercher et trouver les réponses aux questions.

Nous publierons au mois de mai les réponses.

Les chercheurs d’occitan à Bordeaux.

livret visite

.entry-content

#post-##

.entry-header

Èm los escolans d’opcion occitan a Paulhac, dau licèu Odilon Redon e dau collègi Pierre de Belleyme. Nos èm concentrats sau personatge d’Alienòr d’Aquitània, sa familha, son impacte sus la societat que l’entorneja e mei que mei la vila de Bordèu a l’Edat Mejan.

Alienòr constituís, tanben, una font d’inspiracion er aqueths poètas cortés de l’Edat Mejan que son los trobadors.

Purmèr, avem estudiat la genealogia de sa familha, avem estudiat los dus maridatges, sa descendéncia e sas responsabilitats dab la guèrra de 100 ans qu’opausèt la corona francesa a la d’Anglatèrra.

Que vam anar visitar lo Bordèu medievau, vam descubrir la fisionomia de Bordèu ad aqueth moment e la preséncia de la lenga d’Alienòr, l’occitan per aquera vila, preséncia que podem enqüèra véser uei a l’entorn das noms de lòcs, das noms de carrèiras.

Anaram a l’encontra de Katy Bernard, especialista de la litteratura das trobadors, qu’evocara los personatges qu’entornejava Alienòr e que a truvers das escriuts permetèren la difusion de la lenga occitana en Euròpa.

Nous sommes des élèves d’option occitan à Pauillac, du lycée Odilon Redon et du collège Pierre de Belleyme. Nous nous sommes concentrés sur le personnage d’Alienor d’Aquitaine, sa famille, son impact sur la société qui l’entoure et notamment la ville de Bordeaux au Moyen-Age.

Aliénor constitue aussi la source d’inspiration pour ces poètes courtois du Moyen-Age que sont les troubadours.

Tout d’abord nous avons étudié la généalogie de sa famille, on a observé ses 2 mariages, sa descendance et ses responsabilités dans la guerre de 100 ans qui a opposé la couronne française à celle d’Angleterre.

Nous allons aller visiter le Bordeaux médiéval, nous allons découvrir la physionomie de Bordeaux à ce moment là et la présence de la langue d’Aliénor, l’occitan dans cette ville, présence que l’on peut encore constater aujourd’hui autour des noms de lieux, des noms de rues.

Nous irons à la rencontre de Katy Bernard, spécialiste de la littérature des troubadours qui évoquera ces personnages qui entouraient Aliénor et qui à travers leurs écrits ont permis la diffusion de la langue occitane en Europe.

.entry-content

#post-##

.entry-header .entry-content

#post-##

 

Source: Bordèu e Alienòr a l’Edat Mejan – Un site utilisant Blogpeda – Académie de Bordeaux

Une pensée sur “Quauquas imatges de la noste visita de genèir prau Bordèu de l’Edat Mejan/ Quelques images de notre visite de janvier dans le Bordeaux du Moyen Âge”

  1. Un tribalh d’excellenta qualitat!
    Òsca per aquera passejada illustrada dens lo Bordèu de l’Edat mejana.
    Que cau pertot har coneisher l’eretatge gascon e occitan en generau de las nòsta vilas, deus nòstes vilatges e deus nòste parçans. Tròp de monde son ignorants d’aqueth patrimòni linguïstic e culturau.
    E posquin aqueths joenes collegians e liceans contunhar longtemps la valorizacion d’aqueth cabau, vertadèir tesaur malurosament amagat dempuish pro de temps. Mes n’i a pas arren que sii definitiu!

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *